مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 خرداد 1398 ساعت 21:112019-06-20سياسي

منتظرالمهدی: نشاط کودکی، ضامن پیشگیری از اعتیاد در بزرگسالی است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سعیدمنتظرالمهدی سخنگو و معاون ستاد مبارزه بامواد مخدر ریاست جمهوری در یادداشتی با موضوع نشاط دوران کودکی، - تضمینِ پیشگیری از اعتیاد در بزرگسالی آورده است: امروزه روز کمتر کسی را می توان سراغ گرفت که دوران کودکی، یعنی از بدو تولد تا 12 سالگی را مهم ترین و حساس ترین دوره رشد و تحول آدمی نداند.

آن گونه که متخصصان و نظریه پردازان روانشناسی تحولی نشان داده اند در این سال های آغازین زندگی است که ساختارهای اصلی مغز بارور و نضج پیدا می کنند, ذهن و فرایندهای بنیادی آن شکل می گیرند, هسته های اصلی شخصیت فرا می بالند و خمیرمایه اصلی و اولیه خلق و خو ریخته می شود.

چگونگی و کیفیت شکل گیری هر یک از چهار عنصر مهم مغز، ذهن، شخصیت و خلق خو در سال های کودکی، در وهله اول متاثر از شرایط درون خانواده و در وهله بعد متاثر از وضعیت درون مدرسه است.

از همین رو این دو محیط، به ویژه محیط خانواده و حال و هوای روانی و تربیتی آن، هم می توانند فردی مقاوم در برابر سختی های روزگار و تاب آور در برابر انواع فشارها و تنیدگی های زندگی بار آورند و هم می توانند کودک در حال رشد و نمو را به عنصری شکننده و آسیب پذیر در برابر چم و خم روزگار تبدیل کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

منتظرالمهدی: نشاط کودکی، ضامن پیشگیری از اعتیاد در بزرگسالی است

منتظرالمهدی: نشاط کودکی، ضامن پیشگیری از اعتیاد در بزرگسالی است