مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 خرداد 1398 ساعت 10:052019-06-18اقتصادي

قابلیت های بندر چابهار از نظر دریایی و زمینی


مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، از بازدید 150 هیئت داخلی و خارجی از بندر چابهار و ارائه 65 درخواست سرمایه گذاری در این بندر در سال گذشته خبر داد .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بهروز آقایی درباره برنامه توسعه ای دولت برای بندر چابهار گفت: بر اساس منویات مقام معظم رهبری، از سال 86 توسعه بندر چابهار با 6 هدف در دستور کار قرار گرفت که از جمله آن می توان به افزایش سهم تجارت دریایی و اقتصاد دریایی از طریق ترانزیت و ترانشیپ و رعایت اصل پدافند غیرعامل در بحث کالایی به عنوان بندری که می تواند پشتوانه بنادر جنوبی باشد اشاره کرد .

وی ادامه داد: رقابت پذیری کالاهای صادراتی و ترانزیتی، کاهش هزینه کالاهای وارداتی نیز از دیگر اهداف دولت برای توسعه بندر چابهار است.

همچنین امکان پذیرش کشتی های سایز بزرگ که در کل دنیا مطرح است مدنظر قرار گرفت، چراکه همخوانی سایز کشتی ها و عمق پای اسکله در کل بنادر از اهمیت ویژه ای برخوردار است .

آقایی اظهار کرد: تقویت و پیوند کشورها از طریق بندر چابهار نیز از مهم ترین اهداف توسعه ای بندر چابهار است که طی تفاهم نامه ای موسوم به چابهار در سال 96 نهایی و سال گذشته 4 جلسه مهم در این باره برگزار شد، خوش بین هستیم که دیگر کشورها نیز به این توافق نامه سه جانبه بپیوندند .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قابلیت های بندر چابهار از نظر دریایی و زمینی

قابلیت های بندر چابهار از نظر دریایی و زمینی