مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 خرداد 1398 ساعت 09:552019-06-18اقتصادي

افتتاح شهرک صنعتی دارویی برکت / هدف گذاری برای کاهش 500 میلیون دلاری واردات دارو


رییس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با اشاره به شکل گیری شهرک صنعتی دارویی برکت، گفت: این شهرک صنعتی ایجاد شد تا بتواند با حداکثر توان بخشی از پنج درصد داروهای وارداتی را پوشش دهد.

- رییس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با اشاره به شکل گیری شهرک صنعتی دارویی برکت، گفت: این شهرک صنعتی ایجاد شد تا بتواند با حداکثر توان بخشی از پنج درصد داروهای وارداتی را پوشش دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمد مخبر در حاشیه آیین بهره برداری از طرح ملی شهرک صنعتی دارویی برکت، با حضور در جمع خبرنگاران، گفت: یکی از بحث های جدی در اقتصاد مقاومتی، بحث امنیت در حوزه دارویی است.

به همین دلیل در ستاد اجرایی فرمان امام (ره) از چند سال قبل که سیاست های اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شد، شکل گیری شهرک صنعتی دارویی برکت هم انجام شد.

وی افزود: تقریبا 95 درصد از داروی مورد نیاز کشور در داخل تولید می شود، اما پنج درصد از داروهای کشور نیز وارداتی هستند که عمدتا به داروهای بیماران خاص و داروهای گران قیمت مربوط می شوند و به همین دلیل هم 30 درصد از ارزش دارویی کشور را به خود اختصاص می دهند.

بر همین اساس یکی از سیاست هایی که در دستور کارمان قرار دادیم این بود که بتوانیم این پنج درصد را پوشش دهیم تا اولاً دشمن نتواند در این اقلام با ما تقابل کند و دوما قیمت تمام شده این دا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افتتاح شهرک صنعتی دارویی برکت / هدف گذاری برای کاهش 500 میلیون دلاری واردات دارو

افتتاح شهرک صنعتی دارویی برکت / هدف گذاری برای کاهش 500 میلیون دلاری واردات دارو