مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 خرداد 1398 ساعت 09:002019-06-18اقتصادي

میانگین بیابان درسیستان و بلوچستان 9 برابر میانگین جهانی


معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری سیستان و بلوچستان گفت: بیشترین مساحت بیابان استان در شهرستان ایرانشهر است اما حادترین شرایط در حوزه سیستان با 3 کانون بحرانی و وجود ریزگردهاست .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا- ریگی افزود: میانگین بیابان درسیستان و بلوچستان 9 برابر میانگین جهانی و 4 برابر میانگین کشوری است ریگی افزود: بارندگی کمتر از میانگین 110 میلی متری باعث شده است حدود 4 و شش دهم میلیون هکتار بیابان در سیستان و بلوچستان وجود داشته باشد که از این مساحت، 28 کانون با وسعت یک میلیون و 270 هزار هکتار بحرانی و تولید کننده ریزگرد هستند.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری سیستان و بلوچستان علل اصلی بیابان زایی را نوع مدیریت حاکم بر سرزمین و استفاده بیش از حد از قابلیت های سرزمینی دانست و گفت: به نظر کارشناسان روند بیابان زایی در این استان بسیار شدید است و بخش زیادی از راه های استان، تاسیسات زیر بنایی راه آهن به شدت تحت تاثیر بیابان است .

ریگی با اشاره به اهمیت تدوین سند مدیریت راهبردی در حوزه بیابان زدایی، گفت: از جمله برنامه های اداره کل منابع طبیعی سیستان و بلوچستان برای بیابان زدایی در سال 98 ، مالچ پاشی 3 هزار و 700هکتار، نهال کاری هزار و 700 هکتار و پخش آب (در صورت آورد) برای 18 هزار هکتاراز اراضی استان است .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میانگین بیابان درسیستان و بلوچستان 9 برابر میانگین جهانی

میانگین بیابان درسیستان و بلوچستان 9 برابر میانگین جهانی