مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 خرداد 1398 ساعت 16:002019-06-17اجتماعي

شناسایی غار طبیعی در خانه یکی از اهالی برزک کاشان


رییس مرکز پژوهشی کاشان شناسی دانشگاه کاشان از کشف یک غار طبیعی در زیر بافت مسکونی شهر برزک از توابع شهرستان کاشان خبر داد.

- محمد مشهدی نوش آبادی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: تاکنون 500 تا 600 متر از این غار در برزک شناسایی شده که دارای راهروها و فضاهای مختلف است و دسترسی به فضاهای دیگر به واسطه وجود مسیرهای تنگ و باریک فعلاً میسر نیست.

وی افزود: این غار دارای چهار مسیر مختلف به طول تقریبی 100 تا 150 متر است که به طرف کوه مَرِجنان برزک ادامه دارد.

ازجمله فضاهای کشف شده این غار، چهار سالن است که هرکدام حدود چهار تا پنج متر طول و عرض دارد و ارتفاع تقریبی یکی از این سالن ها به ده متر می رسد.

رییس مرکز پژوهشی کاشان شناسی دانشگاه کاشان با اشاره به وجود آب در بخش هایی از غار برزک، تصریح کرد: ازجمله زیبایی های این غار وجود غار سنگ هایی در شکل و رنگ های متنوع و چشم نواز به ویژه استالاکتیت و استالاگمیت هایی است که زیبایی خاصی به آن بخشیده اند.

مشهدی نوش آبادی گفت: به گزارش، جواد حسین زاده، عضو هیئت علمی گروه باستان شناسی دانشگاه کاشان، در غار طبیعی برزک، هیچ پدیده و آثار انسانی وجود ندارد که حکایت از استفاده انسان از این غار در گذشته های دور باشد و در نتیجه تمام عناصر موجود در آن طبیعی بوده و تاکنون هیچ انسانی به آن راه نیافته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی غار طبیعی در خانه یکی از اهالی برزک کاشان

شناسایی غار طبیعی در خانه یکی از اهالی برزک کاشان