مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 خرداد 1398 ساعت 12:352019-06-17اقتصادي

تاثیر ماندگار حملات به نفتکش ها روی قیمت نفت


دومین حمله به نفتکش ها در خاورمیانه در یک ماه گذشته تنش ها در این منطقه را تجدید کرد و باعث شد بازار نفت حداقل برای مدت کوتاهی دورنمای تیره رشد تقاضای جهانی برای نفت را فراموش کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، قیمت های نفت پنج شنبه گذشته پس از این که خبر حمله به دو نفتکش منتشر شد به دلیل نگرانی های ژئوپلیتیکی نسبت به احتمال مختل شدن عرضه جهش پیدا کرد.

اما با وجود جهش بیش از دو درصدی قیمت نفت در معاملات پنج شنبه، بهای نفت به دلیل تداوم تنش های تجاری میان آمریکا و چین که انتظارات برای کندی تقاضا برای انرژی در سطح جهانی را بالا برده است، با کاهش هفتگی روبه رو شد.

با این حال وقوع حوادث اخیر در نزدیکی تنگه هرمز که یکی از مهم ترین شاهراه های تجارت نفت جهان به شمار می رود، ممکن است تأثیر ماندگاری روی قیمت نفت داشته باشد، زیرا مالکان کشتی، کارگزاران دریایی، بیمه گران اتکایی، پریمیوم بیمه نفت کش هایی که از طریق این منطقه عبور می کند را بالا برده اند و نرخ حمل بالاتری برای انتقال نفت از خاورمیانه مطالبه می کنند.

روز پنج شنبه دو نفتکش در خلیج عمان در نزدیکی تنگه هرمز که خلیج فارس را به خلیج عمان وصل می کند هدف حمله قرار گرفتند.

جریان نفتی که از طریق تنگه هرمز عبور می کند حدود 30 درصد از تجارت نفت خام و فرآورده های نفتی دریابرد جهان را تشکیل می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر ماندگار حملات به نفتکش ها روی قیمت نفت

تاثیر ماندگار حملات به نفتکش ها روی قیمت نفت