مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 خرداد 1398 ساعت 10:502019-06-17اقتصادي

تیشه در معادن، گسترش بیابان + عکس


مطابق آمارهای رسمی 10 درصد اراضی خشک دنیا بیابانی است که این آمار در ایران 20 درصد و در استان اصفهان 30 درصد است، همچنین کل مساحت اراضی بیابانی کشور 32.

- 5 میلیون هکتار است که 10 درصد آن در استان اصفهان واقع شده و با توجه به وجود 22 استان بیابانی کشور، این نسبت قابل توجه است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا- نیاز انسان ها به توسعه از یک سو نه تنها عاملی برای پیشرفت و زندگی بهتر می شود، اما از سوی دیگر برای این پیشرفت بعضاً با دخل و تصرف بسیاری در طبیعت، تخریب جنگل ها، چرای مفرط، بوته زنی و بوته کنی، آبیاری غلط، عدم استفاده بهینه از زمین و قابلیت آن، تبدیل بی رویه زمین های مرتعی به دیم زار، رعایت نکردن موازین علمی در شخم زمین، کشت فشرده و نامناسب در زمین های کشاورزی، تغییرات آب و هوایی، افزایش جمعیت و نیاز انسان ها به مواد غذایی بیشتر و شرایط متغیر اجتماعی و اقتصادی شرایطی را در مسیر حرکت طبیعت به سمت بیابان زایی فراهم می کند.

باید توجه داشت که جدای از عوامل زیستی، تغییرات آب و هوایی و کمبود بارش ها، فعالیت های انسانی نقش بسزایی در فرسایش زمین و پیشروی بیابان ها دارند، از این رو در تقویم جهانی امروز (17 ژوئن مصادف با 27 خرداد) روز جهانی بیابان زدایی اعلام شده و کشورهای مختلف سعی می کنند برنامه هایی را در این زمینه به اجرا درآورند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تیشه در معادن، گسترش بیابان + عکس

تیشه در معادن، گسترش بیابان + عکس