مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 خرداد 1398 ساعت 09:252019-06-17اقتصادي

چشم ها را باید شست/ کودکان کار، نان آوران کوچک


کودکان کار توانایی دفاع از حقوق خود را ندارند، این مسئله موجب می شود تا به عنوان نیروی کار ارزان مورد بهره کشی افراد سودجو قرار گیرند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دوره کودکی، دوره ای سرنوشت ساز در رشد آدمی است و بسیاری از روانشناسان از جمله فروید معتقدند که این دوره تاثیر مستقیم بر چگونگی رفتار فرد در بزرگسالی دارد، این موضوع برکسی پوشیده نیست و همواره از طرف عالمان و بزرگان به فراهم کردن فضایی مناسب برای رشد کودک توصیه شده است، اما امروزه اقتضای مشکلات اقتصادی و اجتماعی، موجب پدید آمدن معضلی به نام کار کودکان شده است.

طبق آمار سازمان جهانی کار، سالانه 250 میلیون کودک 5 تا 14 ساله در جهان محروم از کودکی می شوند، طبق این آمار 120 میلیون نفر آن‎ها مشغول کار تمام وقت هستند61 درصد این کودکان در آسیا، 32درصد در آفریقا و 7درصد در آمریکای لاتین زندگی می کنند.

کار کودکان زیر 15 سال در قانون ایران ممنوع است در دهه های اخیر شاهد تشکیل کنوانسیون های متعددی در خصوص حقوق کودکان و تصویب لوایح بین الملی در جهت حمایت از حقوق کودکان هستیم، در قانون جمهوری اسلامی ایران نیز در موارد متعددی به حقوق کودکان توجه ویژه شده است، برای نمونه در ماده 79 قانون کار ایران، کار کودکان زیر15 سال ممنوع اعلام شده است، هم چنین قانون گذار برای افرادی که با سوء استفاده از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چشم ها را باید شست/ کودکان کار، نان آوران کوچک

چشم ها را باید شست/ کودکان کار، نان آوران کوچک