مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 خرداد 1398 ساعت 08:202019-06-17سياسي

سوپِلی ، آخوره بالا یا فریدونشهر؟


وقتی برخی اقوام به منطقه کنونی فریدونشهر آمده بودند نام اولیه آن سوپِلی به معنای زادگاه بوده است و بعد از مدتی چون نزدیک مرز بختیاری بوده و راه ارتباطی استان اصفهان به آن ناحیه محسوب می شده است به این منطقه آخوره بالا به .

- یک اصفهان شناس گفت: وقتی برخی اقوام به منطقه کنونی فریدونشهر آمده بودند نام اولیه آن "سوپِلی" به معنای زادگاه بوده است و بعد از مدتی چون نزدیک مرز بختیاری بوده و راه ارتباطی استان اصفهان به آن ناحیه محسوب می شده است به این منطقه "آخوره بالا" به معنای انتها و آخر هم گفته اند.

محمدحسین ریاحی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا- در خصوص وجه تسمیه شهرستان فریدونشهر، اظهار کرد: وجه تسمیه فریدونشهر در حقیقت به دلیل واقع شدن در منطقه ای به نام پاراتاک یا پِرِتیکان قدیم است و نام فعلی این شهرستان بیش از نیم قرن است که بر آن گذاشته شده است.

وی افزود: فریدون شهر مرکز شهرستانی در استان اصفهان است و در گذشته های دور جز منطقه پاراتاک از ایالات مهم آریایی ها و مادها بوده است و بی تناسب نیست که این شهر در این منطقه تاریخی باشد.

بنای اولیه این شهرستان به اعتقاد برخی به زمانی بر می گردد که گرجی ها در سال 1013 هجری قمری به دستور شاه عباس اول صفوی وارد این منطقه می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سوپِلی ، آخوره بالا یا فریدونشهر؟

سوپِلی ، آخوره بالا یا فریدونشهر؟