مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 خرداد 1398 ساعت 02:102019-06-16بين الملل

شفیعی: ژاپنی ها باید تلخی های روابط ایران و آمریکا را درک می کردند


یک کارشناس مسائل آسیا با بیان این که ژاپنی ها باید تلخی های روابط ایران و آمریکا را در گذشته درک می کردند و به این صراحت وارد موضوع نمی شدند، - گفت: شاید در پی سفر شینزوآبه به ایران، ژاپنی ها تشویق شوند تا در روابط ایران و آمریکا و حتی کشورهای حوزه خلیج فارس فعال تر عمل کنند.

نوذر شفیعی در گفت وگو با ایسنا در ارزیابی خود از سفر نخست وزیر ژاپن به تهران گفت: روابط ایران و ژاپن بیش تر یک روابط اقتصادی است تا سیاسی، در حالی که روابط آمریکا و ژاپن یک رابطه همه جانبه اقتصادی، سیاسی و نظامی است.

وی با بیان این که سفر شینزوآبه می توانست یک فرصت و یا یک تهدید را برای ما به وجود آورد اظهار کرد: با توجه به این که ژاپنی ها اعلام کردند برداشت مثبت از سفر دارند، حداقل ممکن این است که روابط دو کشور در حد موجود باقی می ماند و شاید ژاپن تشویق شود در روابط ایران و آمریکا و حتی کشورهای حوزه خلیج فارس فعال تر عمل کند.

وی در ادامه گفت: در این مساله چند نکته مطرح است، اولا وقتی مذاکره ای در این حد بخواهد اتفاق افتد حتما قبل از آن پیش مذاکره ای وجود خواهد داشت که در آن ساختار مذاکره تعریف می شود و می گویند که مذاکره درباره چه موضوعی، در چه زمانی و در چه محلی انجام می شود، بنابراین غیر ممکن است پیش از سفر شینزو آبه ساختار مذاکره تعیین نشده باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شفیعی: ژاپنی ها باید تلخی های روابط ایران و آمریکا را درک می کردند

شفیعی: ژاپنی ها باید تلخی های روابط ایران و آمریکا را درک می کردند