مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 خرداد 1398 ساعت 15:502019-06-16سياسي

روابط ایران و قفقاز در تامین امنیت منطقه اهمیتی استراتژیک دارد


معاون وزیر قفقاز شمالی فدراسیون روسیه تاکید کرد: روابط ایران و قفقاز برای تامین امنیت منطقه از اهمیت استراتژیک برخوردار است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، کاتسایف، معاون وزیر قفقاز شمالی روسیه در همایشی که با عنوان ایران و قفقاز شمالی در محل مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه برگزار شد، در سخنانی اظهار کرد: ایران و روسیه علاقه مند به توسعه همکاری ها در تمامی زمینه ها هستند، همچنین با توجه به روابط تاریخی و فرهنگی قفقاز با ایران، روابط جمهوری اسلامی ایران با قفقاز حائز اهمیت بوده و در منطقه قفقاز و در تأمین امنیت منطقه از اهمیت استراتژیک برخوردار است.

وی با اشاره به برگزاری اولین کنفرانس ایران و قفقاز شمالی در سال 2017 گفت: در آن کنفرانس تبادل اطلاعات علمی هم مطرح شد و خوشبختانه ایران شناسی و قفقاز شناسی تنها بر روی کاغذ نمانده و عملی شده است و ما نخستین برنامه عملی را اجرا کرده ایم.

معاون وزیر قفقاز شمالی همچنین با بیان این که روابط ایران و روسیه به چندین قرن قبل بر می گردد، گفت: تعمیق مطالعه تاریخ روابط ایران و روسیه بسیار حائز اهمیت است و فرصت های جدیدی را برای همکاری های منطقه ای می تواند داشته باشد.

انتهای پیام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روابط ایران و قفقاز در تامین امنیت منطقه اهمیتی استراتژیک دارد

روابط ایران و قفقاز در تامین امنیت منطقه اهمیتی استراتژیک دارد