مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 خرداد 1398 ساعت 15:252019-06-16اقتصادي

سود فعالیت های مرزی عاید مرزنشینان نمی شود


مدیرکل گمرکات کردستان خواستار فعالیت دوباره معابر و بازارچه های موقت مرزی استان شد تا سود فعالیت های مرزی عاید مرزنشینان استان شود و تجارت رسمی استان در گمرک باشماق با مانع روبرو نشود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بختیار رحمانی پور، روز یکشنبه در سومین جلسه اصلی کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان اظهار کرد: حجم مبادلات تجاری استان کردستان (صادرات، واردات و ترانزیت خارجی) در سال گذشته بالغ بر هفت میلیارد دلار بوده است.

وی افزود: از این میزان، قریب به 2 میلیارد تومان مربوط به صادرات، چهار میلیارد و 850 میلیون دلار ترانزیت خارجی و 50 میلیون دلار هم مربوط به واردات قطعی بوده که سهم گمرک باشماق مریوان از میزان واردات، حدود 20 میلیون دلار بوده است.

مدیرکل گمرکات کردستان خاطرنشان کرد: در مجموع حجم صادرات استان کردستان در سال گذشته نسبت به سال 96، از نظر وزنی 42 درصد و از نظر ارزش دلاری 85 درصد رشد داشته است.

وی اعلام کرد: در دو ماهه امسال هم 228 میلیون دلار حجم صادرات استان بوده که از نظر وزنی 9 درصد و از نظر ارزش دلاری 16 درصد رشد داشته است.

رحمانی پور ادامه داد: همچنین 777 میلیون دلار حجم ترانزیت استان در دو ماهه اول امسال بوده که از نظر ارزش وزنی هفت درصد و از نظر ارزش دلاری 9 درصد نسبت به مدت مشابه سال گ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سود فعالیت های مرزی عاید مرزنشینان نمی شود

سود فعالیت های مرزی عاید مرزنشینان نمی شود