مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 خرداد 1398 ساعت 09:352019-06-16اقتصادي

کاهش هزینه و رشد بهره وری با بومی سازی قطعات خودرو


عضو هیات علمی گروه مهندسی خودرو دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی گفت: برنامه ریزی و سرمایه گذاری بلندمدت بر روی پروژه های مربوط به بومی سازی قطعات خودرو، - منجر به کاهش هزینه های تولید خودرو در کشور خواهد شد.

شهرام آزادی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به اینکه در کشور پتانسیل های لازم در زمینه برخورداری از دانش روز فنی و ظرفیت های بالقوه طراحی و ساخت قطعات پیشرفته خودرویی وجود دارد، مراکز علمی و شرکت های دانش بنیان در صورت سرمایه گذاری بلندمدت و حمایت های لازم، می توانند صنعت خودرو را به اهداف خود برسانند.

وی افزود: برای دستیابی به اهداف مربوط به بومی سازی؛ برنامه ریزی بلندمدت، سرمایه گذاری هدفمند و حمایت های کلان دولتی مورد نیاز است تا زمینه رشد بهره وری و رونق تولید در کشور فراهم شود.

به اعتقاد این کارشناس صنعت خودرو؛ شناسایی شرکت ها، دانشگاه ها، مراکز تحقیقاتی و استارتاپ های مستعد در زمینه طراحی و ساخت قطعات پیشرفته، از جمله اموری است که باید به طور جدی مورد توجه صنعت خودرو قرار بگیرد.

آزادی اظهار کرد: با توجه به محدودیت های موجود ناشی از تحریم ها، استفاده بهینه از زمان و دقت کافی در سرمایه گذاری برای شناسایی، ارزیابی و آموزش این نوع مؤسسات جهت مشارکت در پروژه بومی سازی قطعات خودرو باید مورد توجه خودروسازان ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش هزینه و رشد بهره وری با بومی سازی قطعات خودرو

کاهش هزینه و رشد بهره وری با بومی سازی قطعات خودرو