مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 خرداد 1398 ساعت 12:452019-06-12بين الملل

96 سورتی پرواز بالگردهای نیروی هوایی ارتش برای اطفای آتش در ارتفاعات استان فارس


بالگردهای پایگاه هوایی شهید دوران شیراز در جریان مهار آتش سوزی گسترده در ارتفاعات شهرستان فراشبند استان فارس، طی سه روز سورتی پرواز انجام دادند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، آتش سوزی گسترده در کوه کیلاق شهرستان فراشبند در استان فارس از ساعت 20 مورخ 9 خردادماه 1398 آغاز شد و با توجه به حجم گسترده حریق در نقاط بالادست و صعب العبور این شهرستان، با درخواست مدیرکل بحران استان فارس از پایگاه شهید دوران نیروی هوایی ارتش(نهاجا) مبنی بر کمک رسانی به منظور مقابله با این آتش سوزی، بالگرد این پایگاه متشکل از کارشناسان به جهت برآورد میزان حریق و شناسایی منطقه به محل اعزام شد.

در اولین اقدام، با چندین ساعت مداومت پروازی، تعداد 60 نفر از بومیان ساکن به مناطق امن منتقل شدند و پس از آن از ظرفیت پروازی پایگاه شهید دوران نهاجا برای انتقال اقلام خوراکی و آب شرب سالم به منطقه درگیر، استفاده گردید.

در عین حال با توجه به مفقودی 7 نفر از ساکنین مناطق درگیر آتش، بالگردهای نهاجا با تجسس به منظور یافتن این افراد، سرانجام موفق شدند تا 6 نفر از آنها را یافته و به خانواده های ایشان بازگردانند.

در طول مدت سه روز جدال با آتش نیز نیروی هوایی و پایگاه شهید دوران اقدام به جابجایی نیروهای امدادگر بسیجی، سپاهی و ارتشی به مناطق درگیر آتش سوزی کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

96 سورتی پرواز بالگردهای نیروی هوایی ارتش برای اطفای آتش در ارتفاعات استان فارس

96 سورتی پرواز بالگردهای نیروی هوایی ارتش برای اطفای آتش در ارتفاعات استان فارس