مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 خرداد 1398 ساعت 08:452019-06-10بين الملل

مخالفت رهبر هنگ کنگ با لغو لایحه مناقشه برانگیز استرداد مظنونان به چین


رهبر هنگ کنگ در پی تظاهرات هزاران تن از معترضان در این دولتشهر علیه لایحه یک قانون مناقشه برانگیز به منظور اجازه به استرداد متهمان قضایی به چین، - اعلام کرد قصد لغو این لایحه را ندارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روز یکشنبه صدها هزار معترض در هنگ کنگ به خیابان ها آمدند تا علیه لایحه استرداد مظنونان به چین اعتراض خود را به نمایش بگذارند.

طبق این لایحه استرداد، مظنونان برای محاکمه باید به چین فرستاده شوند.

این ترس وجود دارد که با این لایحه چین مخالفان سیاسی خود را هدف قرار دهد.

روزنامه ساوث چاینا مورنینگ هرالد به نقل از سازمان دهندگان این اعتراضات گزارش کرد، بالغ بر یک میلیون نفر برای اعتراض به این لایحه به خیابانهای شهر هنگ کنگ آمدند در حالی که به گفته پلیس هنگ کنگ جمعیت معترضان حدود 240000 نفر بوده است.

همچنین طبق اعلام این نیروی پلیس، هفت تن از معترضان در این تظاهرات دستگیر شدند و نیروهای پلیس برای متفرق کردن آنها گاز اشک آور پرتاب کردند.

این اعتراضات تا نخستین ساعات روز دوشنبه به طول انجامید و در مقاطعی به خشونت کشیده شد و چندین تن از جمله چند مامور پلیس در این خشونتها مجروح شدند.

کاری لام، رییس اجرایی هنگ کنگ که مورد حمایت چین قرار دارد به خبرنگاران گفت: این یک لایحه مهم است که به اجرای عدالت کمک کرده و تضمین می سازد که هنگ کنگ وظای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مخالفت رهبر هنگ کنگ با لغو لایحه مناقشه برانگیز استرداد مظنونان به چین

مخالفت رهبر هنگ کنگ با لغو لایحه مناقشه برانگیز استرداد مظنونان به چین