مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 خرداد 1398 ساعت 13:152019-05-27پزشكي

کمبودی در واکسن هاری نداریم


رییس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های واگیر معاونت بهداشتی همدان از عدم کمبود واکسن هاری که برای کنترل و درمان بیماری هاری ناشی از حیوان گزیدگی استفاده می شود خبر داد.

- رییس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های واگیر معاونت بهداشتی همدان: کمبودی در واکسن هاری نداریم رییس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های واگیر معاونت بهداشتی همدان از عدم کمبود واکسن هاری که برای کنترل و درمان بیماری هاری ناشی از حیوان گزیدگی استفاده می شود خبر داد.

سید جلال الدین بطحایی در گفت وگو با ایسنا، با اعلام این خبر اظهار کرد: تاکنون هیچ نوع کمبودی نه تنها در واکسن هاری بلکه در دیگر واکسن ها نیز نداشته ایم و می توان گفت که تعداد بسیاری افراد پس از حیوان گزیدگی و مراجعه به بهداشت واکسیناسیون شده اند.

وی ادامه داد: پس از واکسیناسیون افرادی که دچار حیوان گزیدگی شده اند نیز سرم شست وشو زخم در اختیار افراد قرارگرفته و در این حوزه هیچ مشکل و کمبودی نداریم.

بطحایی تصریح کرد: اگر بعضی از مواقع در مراکز بهداشت سرم شست وشو در اختیار افراد قرار نمی گیرد علت آن کمبود سرم نیست، بلکه برخی از زخم ها نیاز به سرم شستشو ندارد و واکسیناسیون کافی است.

وی خاطرنشان کرد: شست و شوی زخم ناشی از حیوان گزیدگی ممکن است چند مرحله به طول انجامد چراکه برخی از زخم های عمیق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمبودی در واکسن هاری نداریم

کمبودی در واکسن هاری نداریم