مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 خرداد 1398 ساعت 01:102019-05-25اقتصادي

پیشنهاد یک اقتصاددان برای عبور از بحران اقتصادی


تنوع تولید محصولات استراتژیک و سرمایه گذاری مردمی در بخش های مختلف که در معنای واقعی اقتصاد مقاومتی جای می گیرد، - راه عبور کشور از بحران اقتصادی است.

محمود ربیعی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه هنوز هم با گذشت 40 سال از انقلاب اقتصاد ما تک محصولی و وابسته به نفت است، خاطرنشان کرد: در طول این مدت باید تعداد محصولات استراتژیک کشور از قبیل مشتقات نفتی و سایر محصولات را متنوع تر می کردیم تا با تحریم اقتصادی دچار آسیب کمتری می شدیم.

وی ادامه داد: طی دو سه دهه اخیر کشورهای نوظهوری مانند چین و هند که رشد اقتصادی خوبی داشتند، قدرت های جهانی از جمله آمریکا و کشورهای اروپای غربی را تهدید می کنند.

این استاد دانشگاه با تصریح بر اینکه بالا رفتن رقابت های جهانی برای استفاده از انرژی خصوصاً در منطقه خاورمیانه، منشأ بحران های اقتصادی، سیاسی و غیره در منطقه ماست، عنوان کرد: ایران به دلیل قرار گرفتن در نقطه ثقل اقتصاد جهانی، هر چه تلاش کرده که از بحران خارج شود ولی سعی کردند آن را در بحران نگه دارند.

برای مدیریت این بحران ها و وارد شدن کمترین آسیب به مردم می توانستیم اقدامات مناسب تری را انجام دهیم که این کار را نکردیم.

ربیعی افزود: برای مستقل بودن و عدم وابستگی به غرب و شرق و همچنین صادر کردن ارزش های انقلاب به دنیا بر اساس ایدئولوژی و م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشنهاد یک اقتصاددان برای عبور از بحران اقتصادی

پیشنهاد یک اقتصاددان برای عبور از بحران اقتصادی