مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 خرداد 1398 ساعت 10:502019-05-25فرهنگي

آثاری که برای خوانندگان شان ثروت می سازد


کلام شاعران و نویسندگان کلاسیک چنان در مردمان تاثیر گذاشته که پس از گذر قرن­ ها می­ توان این تأثیرگذاری را در نزد فرهنگ عامه و در عرصه­ های گوناگون بازیافت.

- فرح نیازکار می گوید: کلام شاعران و نویسندگان کلاسیک چنان در مردمان تاثیر گذاشته که پس از گذر قرن­ ها می­ توان این تأثیرگذاری را در نزد فرهنگ عامه و در عرصه­ های گوناگون بازیافت.

این مدرس دانشگاه و پژوهشگر در گفت وگو با ایسنا، درباره میزان نمود و تاثیر ادبیات کهن در آثار ادبی معاصر اظهار کرد: اگر بپذیریم که آثار کلاسیک کتاب هایی هستند که تأثیر خاصی بر جای می گذارند و همچنان که به عنوان امری فراموش نشدنی بر جای می مانند، در یاد و ناخودآگاه جمعی یا فردی پنهان می شوند، آثار کلاسیک را نه به عنوان وظیفه و از روی احترام، بلکه تنها از سر عشق می خوانیم؛ آثاری که برای خوانندگان و دوستداران شان ثروت می سازد.

در این صورت بی تردید این مفاهیم و مصادیق در ناخودآگاه ذهن ما وجود دارند و در پدیداری هر اثری به نوعی خود را نشان می دهند.

با رجوع به آثار گوناگونی که در دوران معاصر پرداخته و ارائه شده، می­ توان به شاخص­ هایی در مورد میزان توجه به آثار کلاسیک در دوران معاصر دست یافت؛ شاخص­ هایی از قبیل تعداد ارجاعاتی که در زبان فارسی و زبان های خارجی به این آثار شده، تعداد کتاب­ ها، مقالات،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آثاری که برای خوانندگان شان ثروت می سازد

آثاری که برای خوانندگان شان ثروت می سازد