مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 خرداد 1398 ساعت 08:402019-05-25اقتصادي

مقدسی: کوتاه کردن دست دلالان از بازار خودرو موجب کاهش قیمت می شود


یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح ساماندهی بازار خودرو می تواند موجب ایجاد آرامش در بازار خودرو شود، بر ضرورت کوتاه کردن دست دلالان و قیمت گذاری شفاف برای کاهش قیمت ها در بازار خودرو تاکید کرد.

- سید مهدی مقدسی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به تصویب طرح ساماندهی بازار خودرو در مجلس گفت: ما یک نابسامانی مزمن در بازار خودرو داشتیم که همیشه در مقاطع مختلف برجسته می شد.

نوسانات اخیر قیمت ارز هم باعث شد این آشفتگی را بیشتر ببینیم و مشکلاتی بروز کرد.

وی با اشاره به تدوین طرح ساماندهی بازار خودرو از سوی جمعی از نمایندگان و برگزاری جلساتی با وزارت صنعت گفت: ارتقای کیفیت خودروهای تولید داخل، شفاف شدن نحوه قیمت گذاری و حاکم شدن منطق اقتصادی بر آن، کوتاه کردن دست دلالان، استفاده از ظرفیت دانشگاه ها و رعایت مسائل زیست محیطی از مواردی است که در این طرح آمده است.

همچنین واردات و ساخت خودروهای تمام برقی و هیبریدی هم در این طرح پیش بینی شده چرا که گرایش دنیا به سمت ساخت این نوع خودروهاست و اکثر خودروسازان هم با توجه به کاهش سوخت های فسیلی به سمت این نوع خودروها رفتند.

نماینده مردم اراک در مجلس با بیان اینکه هنوز زیر ساخت تولید خودروهای تمام برقی در کشور به طور کامل وجود ندارد، افزود: اولویت ما می تواند فعلا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مقدسی: کوتاه کردن دست دلالان از بازار خودرو موجب کاهش قیمت می شود

مقدسی: کوتاه کردن دست دلالان از بازار خودرو موجب کاهش قیمت می شود