مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 خرداد 1398 ساعت 08:102019-05-25سياسي

روایت جانبازی یک تیزپرواز ارتشی در آزادسازی خرمشهر


در حین فرود با چتر متوجه یک موتور سوار شدم که به سمت ما می آمد، نمی دانستم از نیروهای خودی است یا دشمن، چون حواسم به او بود هنگام فرود با چتر به شدت به زمین برخورد کردم و بعداً متوجه شدم در اثر این برخورد مهره کمرم شکسته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، امیر سرتیپ خلبان جانباز محمد عتیقه چی از قهرمانان هشت سال جنگ تحمیلی است که سه مرتبه در طول صدها عملیات برون مرزی که انجام داده است، دچار سانحه شده و به درجه جانبازی نائل آمده است.

او درباره جانباز شدنش در جریان آزادسازی خرمشهر روایت می کند: اوایل خرداد سال 61 و یکی دو روز قبل از فتح نهایی خرمشهر، من به همراه جناب جوانمردی و یک فروند هواپیمای دیگر که امیر غفاری هدایت آن را بر عهده داشت، برای انهدام پل مابین آبادان و خرمشهر به منطقه عازم شدیم.

علاوه بر انهدام این پل، وظیفه داشتیم جلوی ورود هواپیماهای عراقی را بگیریم تا نیروهای خودی که درگیر خرمشهر بودند بدون دغدغه به کار خود برسند.

نتایج یک راهنمایی اشتباه 20 دقیقه از پرواز ما می گذشت که یک هواپیمای عراقی را سرنگون کردم و خلبانش هم کشته شد، قرار بود چهار ساعت در منطقه گشت زنی داشته باشیم، به همین خاطر به محل تعیین شده برای سوخت گیری رفتیم و سوخت گیری را انجام دادیم، دوباره به پرواز گشت زنی ادامه دادیم که رادار اشتباهاً ما را از روی پادگا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایت جانبازی یک تیزپرواز ارتشی در آزادسازی خرمشهر

روایت جانبازی یک تیزپرواز ارتشی در آزادسازی خرمشهر