مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 3 خرداد 1398 ساعت 02:102019-05-23دانش

هم خانگی با فرد معتاد چه تاثیری بر اعتیاد زنان دارد؟


نتایج یک پژوهش نشان می دهد که «زنانه تر شدن اعتیاد» از دو مقوله اصلی «فقدان امنیت زن در خانواده و هم خانگی زوج مصرف کننده» تأثیر پذیرفته است.

- نتایج یک پژوهش نشان می دهد که زنانه تر شدن اعتیاد از دو مقوله اصلی فقدان امنیت زن در خانواده و هم خانگی زوج مصرف کننده تأثیر پذیرفته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، زنانه تر شدن اعتیاد معضلی چندوجهی دانسته می شود که علل و عوامل متعددی نظیر علل فردی، خانوادگی، جغرافیایی سیاسی و اجتماعی در بروز و اشاعه آن مؤثر است.

در پژوهشی که طاهره محسن زاده، دانشجوی دکتری جامعه شناسی فرهنگی دانشگاه آزاد، نوروز هاشم زهی، استادیار گروه علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شرق و سعید معدنی، استادیار گروه علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی انجام داده اند، آمده است: اعتیاد زنان برای فرد وابسته، فرزند و خانواده شان وجهی مخرب تراز اعتیاد مردان دارد.

شرمندگی بیشتر و عزت نفس پایین تر زنان معتاد نسبت به مردان، آنان را مجبور می سازد تا بیشتر از اجتماع دوری کنند و کمتر به دنبال کمک در زمینه اطلاعات، آموزش و مراقبت بهداشتی اصولی و تخصصی از جمله خدمات کاهش آسیب باشند.

افزون بر این فقدان مراکز درمانی ویژه بانوان به ویژه در شهرهای کوچک موجب پنهان ماندن و طولانی شدن مدت زمان اعتیاد در زنان می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هم خانگی با فرد معتاد چه تاثیری بر اعتیاد زنان دارد؟

هم خانگی با فرد معتاد چه تاثیری بر اعتیاد زنان دارد؟