مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 خرداد 1398 ساعت 08:352019-05-22فرهنگي

فاصله گرفتن از نگاه بالا به پایین در ادبیات کودک


مریم محمدخانی از کمرنگ شدن نوشتن با دید بزرگسالانه برای کودکان گفت و اظهار کرد: از نگاه تعلیمی و نگاه بالا به پایین در ادبیات کودک داریم فاصله می گیریم و ادبیات به عنوان لذت و سرگرمی بیشتر به رسمیت شناخته می شود.

- این نویسنده و پژوهشگر ادبیات کودک و نوجوان در گفت وگو با ایسنا، درباره این که برخی فکر می کنند نوشتن در حوزه ادبیات کودک کار راحتی است و با نوشتن چند جمله کودکانه می توانند صاحب کتاب شوند، اظهار کرد: این گزاره ای که مطرح می کنید نیاز به تحقیق و پژوهش گسترده ای دارد و ما نمی توانیم به راحتی نتیجه بگیریم که در ادبیات کودک چنین اتفاقی می افتد زیرا نمی دانیم چه اتفاقی در پروسه خلق اثر افتاده است، در واقع ما نمی توانیم از روند خلق اثر به صورت کامل مطلع شویم تا بتوانیم بگوییم نویسنده در نوشتن سهل انگاری کرده است.

ما فقط می توانیم کتاب را قضاوت کنیم نه نویسنده اثر را.

او با تأکید بر این که در سال های اخیر اتفاق های خوبی در ادبیات کودک رخ داده است، افزود: افزایش تنوع کتاب های کودک از جمله این اتفاق هاست.

اما در حوزه ترجمه ما با کتاب هایی روبه رو هستیم که سهل انگاری در ویراستاری یا برگرداندن اثر اتفاق افتاده است، مثلا اشتباهات ویرایشی، غلط املایی و رسم الخط؛ گاهی با کتاب اصلی که تطبیق داده می شود، می بینیم این اشتباهات در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فاصله گرفتن از نگاه بالا به پایین در ادبیات کودک

فاصله گرفتن از نگاه بالا به پایین در ادبیات کودک