مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 خرداد 1398 ساعت 08:252019-05-22پزشكي

توزیع کیت های تست تشخیص «ایدز» در داروخانه ها به کجا رسید؟


رییس مرکز تحقیقات ایدز و عضو کمیته کشوری ایدز درباره توزیع تست خودارزیابی اچ آی وی که قرار بود از سوی وزارت بهداشت در داروخانه های کشور توزیع شود، - توزیع کیت های تست تشخیص ایدز در داروخانه ها به کجا رسید؟ رییس مرکز تحقیقات ایدز و عضو کمیته کشوری ایدز درباره توزیع تست خودارزیابی اچ آی وی که قرار بود از سوی وزارت بهداشت در داروخانه های کشور توزیع شود، گفت: ما با توزیع تست خودارزیابی اچ آی وی در داروخانه ها مخالف نیستیم، اما این تست باید در کنار یک مشاور انجام شود.

دکتر مینو محرز در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به برنامه وزارت بهداشت برای توزیع تست های خودارزیابی اچ آی وی در داروخانه ها، گفت: باید توجه کرد که تست خودارزیابی یا Self-test برای جامعه ای که آگاهی ندارد، به تنهایی موثر نیست.

در این زمینه ما به وزارت بهداشت اعلام کردیم که یک نفر باید به عنوان مشاور در داروخانه حضور داشته باشد و اگر تست فردی مثبت شد، او را راهنمایی کند.

وی افزود: بنابراین اینطور نیست که فردی تست اچ آی وی دهد و بعد برود و مورد پیگیری قرار نگیرد.

بلکه هدف از انجام تست اچ آی وی این است که افراد مشکوک به اچ آی وی، تست داده و افراد مبتلا شناسایی شوند؛ به طوری که اگر جواب تست فردی مثبت بود، به مزاکر ما متصل شده و دارو دریافت کند تا بیماری را به سایر افراد جامعه من


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توزیع کیت های تست تشخیص «ایدز» در داروخانه ها به کجا رسید؟

توزیع کیت های تست تشخیص «ایدز» در داروخانه ها به کجا رسید؟