مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 اردیبهشت 1398 ساعت 10:152019-05-21اقتصادي

انگور یاقوتی تایباد در بازار مشهد


حدود 6 سال است که با احداث یک باغ انگور در روستای خیرآباد از توابع بخش مرکزی این شهرستان سالانه حدود 15 تن انگور یاقوتی اعلا به بازار مشهد صادر می شود.

- نجیب اله رجبعلی زاده در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به اینکه بازار میوه زاهدان و تهران نیز از این محصول بی بهره نبودند، اظهار کرد: این باغ انگوری در زمینی به مساحت یک و نیم هکتار قرار گرفته و به روش کاملا سنتی کاشته شده است.

وی ادامه داد: با توجه به موقعیت آب و هوای این شهرستان و وجود بادهای شدید، انگور یک نوع از گیاهان مقاوم در این شرایط است.

این کارآفرین تایبادی مطرح کرد: در طول زمان کاشت تا برداشت این محصول تمام پیش بینی های لازم برای جلوگیری از هرگونه آفت باغی انجام می شود.

او با اشاره به توسعه تاکستان و استفاده از روش های نوین آبیاری گفت: هر 20 روز یک بار آبیاری به صورت دستی و سنتی صورت می گیرد و با توجه به شرایط سازگاری انگور با آب و هوای گرم خیلی نیاز به آب ندارد اما با وجود تکنولوژی پیشرفته در حوزه کشاورزی و به منظور ارتقای فرهنگ صرفه جویی سعی داریم از آبیاری صنعتی استفاده کنیم.

رجبعلی زاده اظهار کرد: زمان جمع آوری انگور از اواخر خرداد ماه به مدت 10 روز است که در این بازه زمانی بیش از 100 کارگر به صورت موقت مشغول به کار می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انگور یاقوتی تایباد در بازار مشهد

انگور یاقوتی تایباد در بازار مشهد