مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 اردیبهشت 1398 ساعت 10:152019-05-21دانش

کدام ماهی دریای خزر آلودگی بیشتری دارد؟


چندی پیش عزیر عابسی، عضو هیئت علمی دانشگاه نوشیروانی بابل، بر آلوده بودن دریای خزر و تهدید زیستگاه آبزیان تاکید شد، در آن گزارش، این استاد دانشگاه مدعی شد که بافت های عمده ماهیان دریای خزر به جیوه و نیکل آلوده است اما به طور خاص ماهی کفال که از لجن کف .

- چندی پیش عزیر عابسی، عضو هیئت علمی دانشگاه نوشیروانی بابل، بر آلوده بودن دریای خزر و تهدید زیستگاه آبزیان تاکید شد، در آن گزارش، این استاد دانشگاه مدعی شد که بافت های عمده ماهیان دریای خزر به جیوه و نیکل آلوده است اما به طور خاص ماهی کفال که از لجن کف دریا تغذیه می کند نیز آلودگی اثبات شده ای دارد و نباید آن را مصرف کرد.

در این رابطه یک دامپزشک در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به مصرف یا عدم مصرف ماهی کفال که از دریای خزر صید می شود، اظهار کرد: به طور کلی ماهی کفال، ماهی بومی دریای خزر نیست و حدود 50 تا 70 سال قبل وارد این دریا شده و در این مناطق در حال تکثیر و پرورش است.

علیرضا بریمانی با بیان اینکه در دریای خزر یکسری آلودگی ها وجود دارد که از طریق رودخانه ها، فاضلاب های خانگی و کارخانه ها وارد آن شده اند، تصریح کرد: مقدار بسیار زیادی جیوه، سرب و سایر عناصر وارد دریای خزر شده است و آسیب های زیاد و جبران ناپذیری را وارد کرد؛ نکته مهم اینجا است از آنجایی که دریای خزر به سایر دریاها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کدام ماهی دریای خزر آلودگی بیشتری دارد؟

کدام ماهی دریای خزر آلودگی بیشتری دارد؟