مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 اردیبهشت 1398 ساعت 11:502019-05-20پزشكي

ضرورت شکوفا شدن فرهنگ اهدای عضو در کشور


رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت با اشاره به ضرورت پیوند عضو برای بیماران نیازمند عضو و ضرورت فرهنگسازی در این زمینه، - ابراز امیدواری کرد که فرهنگ اهدای عضو از مرگ مغزی هر چه بیشتر در کشور شکوفا شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر مهدی شادنوش در مراسم بزرگداشت روز اهدای عضو - اهدای زندگی، ضمن اشاره به پیشرفت های پزشکی کشور بویژه در حوزه پیوند گفت: علاوه بر اقدامات مناسبی که در این زمینه در کشور در حال انجام است، امروز شاهد اشاعه این علم در کشورهای منطقه نیز هستیم.

حتی کشورهای بزرگی مانند چین برای آموزش و تدریس در حوزه اهدای عضو، از پزشکان ما دعوت به همکاری می کنند.

وی به اقدامات انجام شده در زمینه ترابری اعضای پیوندی نیز اشاره کرد و افزود: خوشبختانه از ابتدای سال 98 اقدامات بسیار خوبی مانند انتقال هوایی عضو صورت گرفته است و امیدواریم با همکاری هایی که با وزارت بهداشت انجام می شود، اعضای مفید قابل پیوند کمتری به خاک سپرده شوند؛ چراکه پیوند یک انتخاب نیست بلکه یک ضرورت است و امیدواریم فرهنگ آن شکوفاتر شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در پایان این مراسم از تمبر ویژه اهدای عضو با حضور دکتر علی اکبر ولایتی - رییس بیمارستان مسیح دانشوری، دکتر جان بابایی - معاون درمان وزارت بهداشت، دکتر ایرج فاضل، دکتر مهدی شادنوش - رییس مرکز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت شکوفا شدن فرهنگ اهدای عضو در کشور

ضرورت شکوفا شدن فرهنگ اهدای عضو در کشور