مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 اردیبهشت 1398 ساعت 11:302019-05-20اقتصادي

سامانه توانمندی های محصولات داخلی ایجاد می شود


به گفته معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با راه اندازی سامانه توانمندی های محصولات داخلی، علاوه بر ایجاد شفافیت، فرآیند تولید داخلی نیز با رونق همراه خواهد بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، نشست هم اندیشی بررسی نحوه اجرای قانون جدید حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور برگزار شد.

در این نشست ایجاد سامانه توانمندی های محصولات داخلی با همکاری نهادهای تخصصی مورد بررسی قرار گرفت.

فرشاد مقیمی - معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت - در این نشست با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در جهت حمایت از تولید داخلی گفت: ایشان وزارت صنعت را به تهیه فهرست موارد مورد نیاز واحدهای تولیدی (اعم از ماشین آلات، قطعات و مواد اولیه) و ارائه ی فراخوان برای رفع این نیازها توصیه ی مؤکد و خاطرنشان کردند که بسیاری از این موارد در داخل کشور قابل تأمین است.

وی با تاکید بر عزم وزارت صنعت، معدن و تجارت بر تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری، به برنامه ریزی برای توسعه تولید محصولات داخلی و تمرکز بر تولید محصولات مشابه خارجی که پتانسیل ساخت داخل را دارا هستند، پرداخت.

او تصریح کرد: مطابق قانون لیستی از محصولاتی که قابلیت تولید در داخل کشور را دارا هستند تهیه و به صورت مستمر در حال بروزرسانی این لیست هستیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سامانه توانمندی های محصولات داخلی ایجاد می شود

سامانه توانمندی های محصولات داخلی ایجاد می شود