مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 اردیبهشت 1398 ساعت 10:252019-05-20پزشكي

درمان زخم های عفونی با برق!


دانشمندان آمریکایی در مطالعه اخیرشان با استفاده از برق راهی برای مبارزه با عفونت های باکتریایی پیدا کرده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، پژوهشگران دانشکده پزشکی دانشگاه ایندیانا بلومینگتون (Indiana University Bloomington) ایالت متحده آمریکا در مطالعه اخیرشان، پانسمانی را طراحی و توسعه داده اند که از الکتریسیته برای درمان زیست لایه باکتریایی استفاده می کند.

زیست لایه(Biofilm) اجتماعی از سلول های میکروارگانیسمی است که به یک سطح متصل شده اند و توسط مواد پلیمری خارج سلولی پوشیده شده اند.

زیست لایه باکتریایی زیست لایه های باکتریایی (Bacterial biofilms) نوعی باکتری هستند که بعد از سوختگی و یا عفونت های پس از جراحی که خود الکتریسیته تولید می کنند، بر روی زخم ایجاد می شود.

پژوهشگران طی این مطالعه از آن برای توسعه یک پانسمان به منظور درمان سریع تر و راحت تر عفونت های زیست لایه باکتریایی استفاده کردند.

بدتر از همه این است که زیست لایه های باکتریایی نادر نیستند زیرا مؤسسه ملی سلامت تخمین می زند که 80 درصد از همه عفونت ها توسط باکتری هایی با این فنوتیپ یا رخ مانه (phenotype) ایجاد می شوند.

در مطالعه مذکور پژوهشگران آمریکایی پانسمانی را توسعه داده اند که می تواند عفونت های زیست لایه باکتریایی را تنها با استفاده از نیروی برق و بدون استفاده از آنتی بیوتیک ها درمان کنند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درمان زخم های عفونی با برق!

درمان زخم های عفونی با برق!