مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 اردیبهشت 1398 ساعت 10:302019-05-19اقتصادي

معرفی روشی جدید برای تولید سوخت پاک


محققان دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با ارائه روشی برای توصیف رفتار سیال در رآکتور جریان برخوردی، راهکاری برای تولید سوخت پاک منطبق بر استانداردهای جهانی ارائه کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، هدی صفایی مجری طرح با بیان اینکه گازوییل به طور طبیعی شامل یکسری ترکیبات گوگرددار از قبیل تیوفن ها است، گفت: این ترکیبات هنگام سوختن گازوییل در موتور خودروها، اکسیدهای گوگرد تولید می کنند که این امر انتشار آلاینده هایی از قبیل اکسیدهای گوگرد در جو زمین را در پی دارد.

وی تشدید پدیده گلخانه ای و گرمایش زمین را از پیامدهای انتشار گازهای آلاینده در جو نام برد و یادآور شد: این گازهای همچنین علاوه بر آنکه در انسان مشکلات تنفسی ایجاد می کند و منجر به بارش باران های اسیدی خواهد شد که این امر منجر به نابودی جنگل ها و آلودگی آب ها خواهد شد.

صفایی اضافه کرد: به منظور حفظ محیط زیست و جلوگیری از انتشار آلاینده هایی مثل اکسید گوگرد در جو زمین، در سال های اخیر قوانین سخت گیرانه ای بر میزان مجاز گوگرد موجود در سوخت های فسیلی از قبیل گازوییل وضع شده است و بر این اساس در ایران تلاش هایی در این زمینه صورت گرفته است.

مجری طرح عرضه سوخت با استاندارد یورو 4 (سوخت با محتوای گوگرد کمتر از ppm 50) به مصرف کنندگان را از جمله این اقدامات نام برد و اظهار ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معرفی روشی جدید برای تولید سوخت پاک

معرفی روشی جدید برای تولید سوخت پاک