مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 اردیبهشت 1398 ساعت 09:002019-05-19پزشكي

اعضایی که نباید به خاک سپرده شوند!


رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت از تدوین پروتکل ترابری عضو در کشور خبر داد و گفت: در آینده و در وهله اول اعضای اهدایی از سمت شهرستان ها به سمت تهران برای مراکز پیوند منتقل می شوند.

- دکتر مهدی شادنوش در آستانه روز اهدای عضو در گفت وگو با ایسنا، درباره وضعیت ترابری اعضای اهدایی در کشور، گفت: طی ماه اخیر برای دومین بار، موفق شدیم یک قلب اهدایی را از استان یزد برای بیمارستان قلب شهید رجایی تهران منتقل کنیم.

اولین بار نیز در نیمه شعبان این اقدام را از شهرستان رشت به بیمارستان امام خمینی(ره) تهران انجام داده و عضوی را برای پیوند به تهران منتقل کردیم.

اعضایی که نباید به خاک سپرده شوند وی با بیان اینکه باید در این راستا حرکت کنیم که کمترین عضوی که امکان اهدایش وجود دارد، به خاک سپرده شود و امسال برای این موضوع برنامه داریم، افزود: در نقاط مختلف کشور، مراکز پیوندی تاسیس شده که طبیعی و البته ممکن است که برخی از این مراکز امکان پیوند یک ارگان خاص را نداشته باشند.

به عنوان مثال مراکزی داریم که در آن ها پیوند کلیه، کبد و پانکراس انجام می شود، اما امکان پیوند قلب را ندارند.

حال امکان پذیر نیست که فرد اهداکننده از شهرستان به مراکز پیوند مختلف منتقل شود، بلکه تنها راه این است که عضو اهدایی، به مرکز پیوندی که آن عضو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعضایی که نباید به خاک سپرده شوند!

اعضایی که نباید به خاک سپرده شوند!