مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 اردیبهشت 1398 ساعت 08:452019-05-19اقتصادي

بهترین جایگزین های استان مرکزی برای درآمدهای نفتی چیست؟


یک اقتصاددان بهترین ظرفیت هایی که می تواند در استان مرکزی درآمد جایگزین برای درآمدهای نفتی ایجاد کند را تشریح کرد.

- دکتر علی یونسی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، در نظر گرفتن جایگزین مطمئن برای درآمدهای نفتی را یک اولویت مهم اقتصادی برای کشور دانست و افزود: کاهش ارزش ریال بهشتی را برای تقویت صادرات در کشور ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: اگر اولویت نخست سفارتخانه ها، کنسول گری ها و دفاتر حافظ منافع ایران در کشورهای مختلف، تلاش برای بازاریابی کالاهای تولید ایرانی باشد، یقیناً بازرگانان سایر کشورها اقدام به خرید کالای ایرانی می کنند و صادرات در کشور بیش از پیش رونق می گیرد.

این اتفاق مهم درخصوص سیب زمینی و پیاز رخ داده است البته شیوه آن شتابزده و بدون برنامه ریزی مدون بود و تبعاتی هم برای داخل کشور در پی داشت.

وی به راهکار صحیح تحقق این اولویت در حوزه اقتصاد کشور اشاره کرد و افزود: در جغرافیای مرزی استان مرکزی شهرستانی مانند محلات وجود دارد که در تولید سنگ دارای مزیت نسبی است ولی در حال حاضر محصولات این شهرستان به صورت خام به بازار عرضه می شود.

عضو گروه اقتصاد دانشگاه پیام نور استان مرکزی از خانه صنعت و معدن و نیز انجمن سنگ به عنوان پتانسیل مهم دولت در حوزه صنایع و معادن اشاره کرد و گفت: تدبیر و برنامه ریزی دولت برای خروج از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهترین جایگزین های استان مرکزی برای درآمدهای نفتی چیست؟

بهترین جایگزین های استان مرکزی برای درآمدهای نفتی چیست؟