مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 اردیبهشت 1398 ساعت 16:152019-05-15سياسي

گزارشی از «پاسداشت زبان فارسی و فردوسی»


همایش «پاسداشت زبان فارسی و بزرگداشت ابوالقاسم فردوسی» برگزار شد.

- همایش پاسداشت زبان فارسی و بزرگداشت ابوالقاسم فردوسی برگزار شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا بر اساس خبر رسیده، سومین همایش روز پاسداشت زبان فارسی و بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی امروز (چهارشنبه، بیست و پنجم اردیبهشت ماه 1398) به همت فرهنگستان زبان و ادب فارسی و با همکاری بنیاد سعدی و همراهی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با حضور اشرف بروجردی رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی و غلامعلی حدادعادل رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در محل تالار قلم این سازمان برگزار شد.

اشرف بروجردی در ابتدای این همایش ضمن پاسداشت این روز، اظهار کرد: می دانیم شاهنامه فردوسی نه تنها میراث ماندگار فرهنگ ایرانی، که شاهکاری بی بدیل در حوزه ادبیات کلاسیک جهان است.

شاهنامه فردوسی پس از سه حماسه ملل باستانی بین النهرین، یونان و هند سروده شده و حماسه ملی ایران است؛ حماسه ای که با سی واندی سال رنج بردن حکیم توس بازسازی شده و ارزش و اعتباری جهانی یافته است.

او با بیان این که فردوسی با آگاهی از سنت گذشته و نیاز زمان خود به گردآوری داستان ها و اسطوره های پیشین پرداخت، گفت: شاهنامه فردوسی نگاهی به گذشته از دیدگاه مردمی است که دوران زندگی باستانی را پشت سرگذاشته اند و سر آن دارند که با آموختن از دی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گزارشی از «پاسداشت زبان فارسی و فردوسی»

گزارشی از «پاسداشت زبان فارسی و فردوسی»