مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 اردیبهشت 1398 ساعت 14:302019-05-14سياسي

سازش 60 درصدی در شورای حل اختلاف زندان یزد


شعب شورای حل اختلاف زندان یزد با ایجاد سازش در 784 پرونده از مجموع 1341 پرونده، سازش 60 درصدی را رقم زده اند که قابل تحسین است.

- رییس کل دادگستری استان یزد گفت: شعب شورای حل اختلاف زندان یزد با ایجاد سازش در 784 پرونده از مجموع 1341 پرونده، سازش 60 درصدی را رقم زده اند که قابل تحسین است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمدرضا حبیبی در حاشیه بازدید شورای معاونین دادگستری استان از زندان مرکزی یزد، افزود: کسب رضایت هفت نفر از اولیای دم و گذشت از قصاص نیز از دیگر تلاش های شورای حل اختلاف مستقر در زندان بوده است که جای تقدیر دارد.

وی تصریح کرد: کاهش جمعیت کیفری زندان ها مسئله ای مورد تاکید است و بر همین اساس دستورالعمل ویژه ای از سوی معاون دادستان کل کشور نیز به استان ها ارسال شده است.

این مقام قضایی بر اجتناب از صدور قرار بازداشت جز در موارد الزامی قانونی تأکید و بیان کرد: طبق نظر فقهی ریاست قوه قضاییه در مواردی که مدیون، مدعی اعسار است و دِین هم مسبوق یه ایسار سابق نیست، نباید بازداشت و زندانی شود مگر خلاف ادعای او ثابت شود.

وی در خصوص افراد دربندی که توان پرداخت مهریه یا نفقه را ندارند نیز گفت: وقتی فردی به واسطه عدم شغل و یا توانایی مالی شش ماه در زندان مانده و نتوانسته حتی یک سکه از مهریه خود را بپردازد، باید روند قضایی معسر کلی برای این فرد پیگیری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سازش 60 درصدی در شورای حل اختلاف زندان یزد

سازش 60 درصدی در شورای حل اختلاف زندان یزد