مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 20 اردیبهشت 1398 ساعت 13:052019-05-10اقتصادي

شیفت اجباری خانه اولی ها به سمت مسکن مهر


کاهش قدرت پوشش دهی سقف وام 160 میلیون تومانی صندوق تسهیلات مسکن یکم برای خرید خانه در تهران، متقاضیان را به اولویت های بعدی از جمله مسکن مهر سوق داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، تا دو سال قبل، وام 160 میلیون تومانی زوجین حدود 50 درصد یک خانه 60 متری در تهران بر اساس میانگین قیمت این شهر پوشش می داد که هم اکنون با توجه به رشد 104 درصدی قیمت مسکن، قدرت پوشش دهی سقف وام به حدود 24 درصد کاهش یافته است.

کاهش قدرت خرید متقاضیان واقعی مسکن در پایتخت به کاهش معاملات منجر شده است.

طبق گزارش بانک مرکزی در فروردین ماه 1398 تعداد معاملات مسکن تهران به 3400 واحد رسید که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب 73 و 32 درصد کاهش یافته است.

شیفت متقاضیان دریافت وام خانه اولی ها به سمت مسکن مهر از آثار افزایش قیمت مسکن بوده است.

طبق گفته مدیر امور اعتباری بانک مسکن، متقاضیانی که در صندوق پس انداز مسکن یکم ثبت نام و موعد اخذ تسهیلات آنها فرا رسیده است، در صورتی که درخواست داشته باشند به دلیل آنکه فرم ج آنها سبز است می توانند با لحاظ یک شرط از واحدهای مسکونی طرح مسکن مهر خریداری کنند.

محمد حسن علمداری اظهار کرد که از آنجا که واحدهای طرح مسکن مهر دارای تسهیلات ویژه ای تا سقف 40 میلیون تومان هستند و استفاده همزمان از دو نوع تسهیلات خرید مسکن برای یک واحد مسکونی امکا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شیفت اجباری خانه اولی ها به سمت مسکن مهر

شیفت اجباری خانه اولی ها به سمت مسکن مهر