مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 اردیبهشت 1398 ساعت 23:352019-05-06پزشكي

نکاتی که سیل زدگان در بازگشت به خانه باید بدانند


یک عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه بیش از یک ماه از وقوع سیل در کشور می گذرد و حالا در حال فروکش کردن است، نکاتی را درباره پساسیل و چگونگی آماده سازی منزل و لوازم آن برای سکونت مجدد ارائه کرد.

- دکتر عباس استاد تقی زاده در گفت و گو با ایسنا در این باره اظهارکرد: پس از فروکش کردن سیل بسیاری از مردم قصد بازگشت به خانه هایشان را دارند، در حالی که برخی از این خانه ها به علت برخورد با آب مقاومت خود را از دست داده اند.

وی با بیان اینکه علاوه بر کارشناسان خود مردم نیز باید خانه ها را ارزیابی کنند و پس از ارزیابی و اطمینان از مقاوم بودن آن دوباره سکونت در آن را شروع کنند، گفت: کاهش مقاومت خانه ها نشانه هایی دارد و شهروندان می توانند با بررسی برخی نشانه های ساده و قابل مشاهده تا حدودی وضعیت مقاومت و استحکام خانه هایشان را بررسی کنند.

یکی از نشانه های از کاهش مقاومت خانه به وجود آمدن ترک های بزرگ روی دیوارها و سقف ها و فروریختن بخش یا بخش هایی از ساختمان است.

با دیدن این نشانه ها متوجه می شویم که باید از نظر کارشناسان استفاده کنیم تا با راهنمایی آنان مراحل بعدی را برای بازسازی و ایمن سازی مجدد طی کنیم.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: اگر هیچ کدام از این نشانه ها وجود نداشت می توانیم از خانه ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نکاتی که سیل زدگان در بازگشت به خانه باید بدانند

نکاتی که سیل زدگان در بازگشت به خانه باید بدانند