مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 اردیبهشت 1398 ساعت 10:262019-05-05سياسي

نمایندگان وابسته به قدرت و ثروت با استانی شدن انتخابات مجلس انتخاب می شوند


نماینده مردم همدان در مجلس با بیان اینکه اصل نمایندگی مجلس این است که نماینده باید از بین مردم باشد، گفت: با طرح استانی شدن انتخابات مجلس اصلا مردم دیده نخواهند شد و انتخابات بر اساس قدرت و ثروت بوده و نماینده را از مردم خواهیم گرفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، چهار نماینده مخالف و موافق طرح استانی شدن انتخابات مجلس در برنامه تیتر امشب شبکه خبر حضور پیدا کردند.

حمیدرضا حاجی بابایی نماینده مردم همدان به عنوان مخالف استانی شدن انتخابات گفت: یکی از اشکالاتی که بر مصوبه مجلس وارد است و آن را مغایر قانون اساسی می کند این است که دولت برای اصلاح قانون انتخابات، لایحه به مجلس فرستاده اما در مجلس طرح مصوب شده که مخالف اصل 175 قانون اساسی است و تذکرات نیز فایده نداشته است.

وی درباره استانی شدن انتخابات نیز گفت: مصوبه جدید مجلس نه استانی است نه شهرستانی بلکه هم اکثریتی است هم تناسبی که به شدت پیچیده است و حقوق مردم شهرها و روستاهای کوچک در آن دیده نمی شود.

  همچنین در این روش انتخابات، مردم روستا نماینده ای در مجلس نخواهند داشت چرا که این طرح آرای عمومی را کاهش می دهد، مغایر با اصل سوم و ششم قانون اساسی است و پایه های مردمی نظام را نیز کاهش می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نمایندگان وابسته به قدرت و ثروت با استانی شدن انتخابات مجلس انتخاب می شوند

نمایندگان وابسته به قدرت و ثروت با استانی شدن انتخابات مجلس انتخاب می شوند