مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 6 اردیبهشت 1398 ساعت 11:202019-04-26سياسي

رسم الخط عثمانی قرآن با رعایت موازین تصحیح شود


مرجع تقلید شیعیان بر لزوم تصحیح اشکالاتی که در رسم الخط فعلی عثمانی قرآن وجود دارد تاکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، آیت الله العظمی سبحانی پنج شنبه شب در مراسم رونمایی از تفسیر کوثر در دارالقرآن علامه طباطبایی در قم گفت: شاید هیچ کتابی مثل قرآن در جهان وجود نداشته باشد که مثل قرآن صاحب تفسیرهای مختلف باشد.

او بیان کرد: قرآن کریم است که پس از نزول، پیوسته مورد نظر مدرسان و صاحبان تخصص های مختلف بوده است؛ به رغم وجود این همه تفسیر هنوز جای بحث و سخن باقی است و مفسران جدید می توانند به نوآوری دست بزنند.

وی افزود: طبیعت که فعل خدا است، نهایت ناپذیر است و بشر با تخصص های مختلف نتوانسته به تمام ابعاد طبیعت برسد؛ انیشتین نیز چنین بحثی را به شکلی دیگر مطرح می کند.

این مرجع تقلید یادآور شد: طبیعت فعل تکوینی حق تعالی و قرآن نیز فعل تشریعی خداوند است؛ با وجود این همه عظمت نباید از وجود این تفاسیر متعدد تعجب کنیم؛ فعل خداوند نامتناهی و قرآن نیز نامتناهی است.

وی گفت: اقبال حوزه به قرآن مجید پس از انقلاب، به فزونی رفته است؛ با این حال نمی توان گفت که پیش از انقلاب به قرآن بی توجهی می شد، لیکن پس از انقلاب، انقلاب روحی در زمینه قرآنی در حوزه پیدا شد و خوشبختانه مجتمعات قرآنی فراوان نیز در این بستر شکل گرفت که از جمله آنها می توان به دارالقرآن ع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رسم الخط عثمانی قرآن با رعایت موازین تصحیح شود

رسم الخط عثمانی قرآن با رعایت موازین تصحیح شود