مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 6 اردیبهشت 1398 ساعت 08:302019-04-26اقتصادي

چرا به ژاپن و کره نیروی کار نمی فرستیم؟


یک کارشناس اقتصادی اعزام نیروی کار ایرانی به کشورهای ژاپن و کره را خواستار شد و بر ضرورت افزایش تعداد بازرسان کار و مقابله با قراردادهای سفید امضا تاکید کرد.

- حمید نجف در گفتوگو با ایسنا، سیستم نظارتی و بازرسی وزارت کار را نیازمند تقویت دانست و گفت: وزارت کار باید افزایش تعداد بازرسان کار را در دستور کار قرار بدهد و چشم نظارتی خود را برای مقابله با سو استفاده های مربوط به قراردادهای کار تقویت کند.

وی با اشاره به افزایش دستمزد کارگران در سال 98 گفت: در ابتدای اعلام افزایش حقوق و دستمزد طوری وانمود شد که افزایش 400 هزار تومانی، زندگی کارگران را تأمین می کند و قدرت خرید آنها را بالا می برد اما فراموش کردیم که این افزایش دستمزد نسبت به تورم سال گذشته بوده و ما بر اساس نرخ تورم سال قبل برای سال 98 تعیین مزد کردیم که با توجه به نرخ تورم فعلی به هیچ عنوان کفاف هزینه های زندگی کارگران را نمی دهد.

به گفته این کارشناس حوزه کار، برای آنکه افزایش مزد احساس شود، باید قدرت خرید را حفظ کنیم و قیمت ها در بازار را پایین نگه داریم.

نجف افزود: بخش اعظمی از دریافتی کارگران بابت اجاره بها، خوراک و هزینه های بهداشت و درمان صرف می شود و لذا مبلغی که به دستمزد کارگران اضافه شده پاسخگوی سایر هزینه ها از قبیل آموزش و تحصیل فرزندان نخواهد بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا به ژاپن و کره نیروی کار نمی فرستیم؟

چرا به ژاپن و کره نیروی کار نمی فرستیم؟