مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 اردیبهشت 1398 ساعت 11:352019-04-24بين الملل

کودکان بیشترین قربانی انفجار مین در افغانستان هستند


مدیر بخش آگاهی از خطرات مین و کمک به قربانیان اداره انسجام تطهیر مین کشور افغانستان گفت: در حال حاضر ماهانه حدود 80 الی 140 نفر بر اثر انفجار مین در افغانستان کشته یا مصدوم می شوند که 65 درصد آنان را کودکان تشکیل می دهند.

- حبیب خان زازای در سفر به تایباد و بازدید از مرکز آموزش های پیش آگاهی از خطرات مین در مرز دوغارون، در گفت وگو با ایسنا عنوان کرد: مین و بمب های منفجر نشده آثار باقی مانده از زمان جنگ در مناطق مختلف این کشور هستند که به دلیل عدم آگاهی و شناخت کامل قربانیان زیادی دارند.

وی با اشاره به این که 20 درصد حادثه دیدگان کشته می شوند، افزود: قطع عضو، از کار افتادگی از دیگر عوارض ناشی از برخورد با این مواد منفجره خنثی نشده است.

زازای مطرح کرد: پس از گذشت چهار دهه از جنگ در کشور افغانستان و حضور گروه های مختلف مانند طالبان و داعش اکنون 34 ولایت و 257 شهر در این کشور آلوده به انواع مین و بمب های منفجر نشده می باشد و فقط دو هزار و 800 کیلومتر پاکسازی شده است.

وی کلاس های آموزشی مواجهه با بمب های منفجر نشده در مرز دوغارون را بسیار پربار ذکر کرد و گفت: این کلاس ها فرصتی برای بهره مندی از تجارب ایرانیان را برای اتباع افغانستان فراهم کرده و مطالب آموزنده ای از طریق این کارگاه های آموزشی به مردم افغانستان انتقال داده می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کودکان بیشترین قربانی انفجار مین در افغانستان هستند

کودکان بیشترین قربانی انفجار مین در افغانستان هستند