مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 اردیبهشت 1398 ساعت 11:312019-04-24سياسي

بین بدعت و نوآوری تفاوت وجود دارد/با نوآوری در معماری مشکلی نداریم


باید بین نوآوری و بدعت تفاوت قائل شد با نوآوری در معماری مشکلی نداریم اما با بدعت مشکل داریم؛ اعتقاد داریم در برابر بدعت ها باید به سنت ها روی آورد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار شهری خبرگزاری فارس، عبدالرضا گلپایگانی معاون شهرسازی شهرداری تهران در نشست خبری روز معمار بزرگداشت شیخ بهایی گفت: برای من جالب بود که وقتی معماری می خواندم فهمیدم تاریخ معماری ایران مثل قله های یک رشته کوه بهم پیوسته است که شیخ بهایی یکی از این قله ها محسوب می شود.

وی افزود: اگر لشگریانی از سمت غرب وارد کشور شدند نتوانستند قوم و قبیله ای برای خودشان دست و پا کنند و محکوم به شکست شدند زیرا قله های رشته کوه زاگرس جلوی آنها را گرفت.

گلپایگانی گفت: باید بین نوآوری و بدعت تفاوت قائل شد و دانست که ما با نوآوری در معماری مشکلی نداریم اما با بدعت مشکل داریم و اعتقاد داریم در برابر بدعت ها باید به سنت ها روی آورد.

معاون شهرسازی شهرداری تهران گفت: بدعت های ما که به واسطه دانش اندک مبتنی بر علوم تجربی کوتاه مدت به دست آمده است ما را به چالش می کشد.

در فرهنگ معماری غربی معماران پیکر تراش هستند اما در کشور ما معماران شاعرند و شعر می آفرینند.

گلپایگانی خاطرنشان کرد: در معماری ایرانی یک پیوند و ارتباط ناگسستنی با طبیعت وجود دارد و بدون ارتباط با طبیعت اصلا معنا پیدا نم یکند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بین بدعت و نوآوری تفاوت وجود دارد/با نوآوری در معماری مشکلی نداریم

بین بدعت و نوآوری تفاوت وجود دارد/با نوآوری در معماری مشکلی نداریم