مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 اردیبهشت 1398 ساعت 13:562019-04-23اقتصادي

خسارت بیش از 50 درصدی سرما به باغات استان اردبیل


رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: تاکنون در بیش از 50 درصد از سطح باغات استان اردبیل بر اثر سرما خسارت وارد شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اردبیل، خلیل نیکشاد امروز در بازدید از باغات خسارت دیده از سرما اظهار کرد: با توجه به استمرار شرایط نامساعد جوی بر اساس اطلاعیه های هواشناسی استان و تداوم سرما احتمال وقوع و افزایش خسارت وجود دارد.

وی افزود: لازم است باغداران استان اردبیل با توجه به اطلاعیه های فنی و کارشناسی مراکز خدمات جهاد کشاورزی نسبت به جلوگیری از خسارت جدی تر و بیشتر به باغات میوه اقدامات توصیه شده و پیشگیرانه را انجام دهند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: بر اساس برآورد های اولیه در حدود 50 درصد از سطح باغات دچار خسارت شده است و با توجه به اینکه با استناد به اطلاعیه های فنی سازمان هواشناسی استان این توده هوای سرد طی روز های آتی نیز در استان فعال خواهد بود به همین دلیل برآورد دقیق و تکمیلی میزان خسارت پس از برآورد های تکمیلی اعلام خواهد شد.

نیکشاد از باغداران استان اردبیل خواست به توصیه ها و راهنمایی های کارشناسان باغبانی و ترویج به دقت گوش دهند و در صورتی که باغات خود را به سیستم های حرارتی تجهیز کرده اند آن ها را همچنان تا رفع کامل سرما فعال نگه دارند و با سوزاندن سرشاخه های بجا ما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خسارت بیش از 50 درصدی سرما به باغات استان اردبیل

خسارت بیش از 50 درصدی سرما به باغات استان اردبیل