مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 اردیبهشت 1398 ساعت 15:462019-04-22بين الملل

گسترش همکاری نظامی آذربایجان-ترکیه با برگزاری رزمایش «کمال آتاتورک»


وزارت دفاع آذربایجان از برگزاری رزمایش مشترک با ترکیه و با مشارکت پرسنل نظامی، بالگردها، جنگنده ها و سامانه های دفاع هوایی خبر داده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان از برگزاری رزمایش مشترک با ترکیه در روزهای آتی خبر داده است.

 به نوشته خبرگزاری آناتولی این رزمایش از 1 تا 3 مه (11  تا 13 اردیبهشت) برگزار می شود و نظامیان ترکیه ای حاضر دراین تمرین نظامی  وارد آذربایجان شده اند.

رزمایش سال 2019 مصطفی کمال آتاتورک نام دارد و قرار است یگان های نظامی ، خودروهای زرهی، آتشبارهای توپخانه، جنگنده ها و بالگردها و نیز سامانه های مختلف دفاع هوایی شرکت کنند.

در حالی برخی منابع از تلاش های آنکارا در ایجاد یک پایگاه نظامی در نخجوان خبر می دهند که هر دو کشور با جمهوری ارمنستان روابط تیره ای دارند و به ویژه آذربایجان در منطقه ناگورنو-قره باغ با این کشور اختلاف دارد.

قره باغ، منطقه ای در همسایگی ایران در ناحیه شمالی است و ریشه اختلاف آذربایجان و ارمنستان بر سر مسئله   ارضی است و به عبارت دیگر جمهوری آذربایجان و ارمنستان هرکدام این منطقه را جزیی از خاک خود می دانند.

نبرد در این منطقه تاکنون صدها کشته و مجروح برجا گذاشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گسترش همکاری نظامی آذربایجان-ترکیه با برگزاری رزمایش «کمال آتاتورک»

گسترش همکاری نظامی آذربایجان-ترکیه با برگزاری رزمایش «کمال آتاتورک»