مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 اردیبهشت 1398 ساعت 03:262019-04-22سياسي

باید 85 درصد ظرفیت پذیرش دانشگاه ها بدون کنکور باشد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو ، میرحمایت میرزاده در خصوص آخرین بررسی های کمیسیون آموزش مجلس درباره تغییر شرایط کنکور و پذیرش دانشجو از سوی دانشگاه ها گفت: - سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی افزود: اطلاع رسانی شود که کدام رشته ها و کدام دانشگاه شامل این ظرفیت 85 درصدی هستند و نیازی نیست متقاضیان برای تحصیل در این دانشگاه ها در انتخاب رشته و در کنکور شرکت کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو ، میرحمایت میرزاده در خصوص آخرین بررسی های کمیسیون آموزش مجلس درباره تغییر شرایط کنکور و پذیرش دانشجو از سوی دانشگاه ها گفت: هیچ گاه واژه حذف کنکور در دستور کار کمیسیون آموزش قرار نگرفته است؛ بلکه بحث مورد بررسی ما موضوع اصلاح قانون مرتبط با کنکور بود.

بر اساس همین بررسی های کمیسیون دولت موظف شده است که تا پایان سال 97 به گونه ای عمل کند که حداقل 85 درصد ظرفیت پذیرش دانشگاه ها بر اساس سوابق تحصیلی باشد.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بررسی های ما نشان می دهد این موضوع اجرا شده است، اما به دلیل اینکه دانشگاه های شبانه، علمی کاربردی و غیر دولتی گسترش پیدا کرده اند، ظرفیت 85 درصدی معمولا شامل همین دانشگاه ها خواهد بود و آن 15 درصد برای دانشگاه های روزانه در نظر گرفته می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باید 85 درصد ظرفیت پذیرش دانشگاه ها بدون کنکور باشد

باید 85 درصد ظرفیت پذیرش دانشگاه ها بدون کنکور باشد