مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 اردیبهشت 1398 ساعت 08:502019-04-21بين الملل

مسکو بندر طرطوس سوریه را برای نیم قرنِ قابل تمدید اجاره می کند


ممکن است دولت سوریه طی روزهای آتی بندر طرطوس در ساحل دریای مدیترانه را به مدت 49 سال به مسکو اجاره دهد.

- معاون نخست وزیر روسیه اعلام کرد: ممکن است دولت سوریه طی روزهای آتی بندر طرطوس در ساحل دریای مدیترانه را به مدت 49 سال به مسکو اجاره دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، یوری بوریسوف معاون نخست وزیر روسیه در پایان مذاکرات خود با بشار اسد، رییس جمهوری سوریه که در دمشق برگزار شد، گفت: مساله محوری که بسیار مثبت هم بود موضوع استفاده از بندر طرطوس است.

وی افزود: دو طرف در باره این موضوع پیشرفت قابل ملاحظه ای داشتند و امید است که قرادادی میان دو کشور طی روزهای آتی منعقد شود و براساس آن روسیه بندر طرطوس را به مدت 49 سال جهت استفاده از آن برای کسب و کار اجاره خواهد کرد.

بوریسوف تصریح کرد: این تصمیم درباره اجاره بندر مذکور در نشست کمیته مشترک دولتی میان دو کشور اتخاذ شد و بازتاب مثبتی در تبادل تجاری دمشق و مسکو خواهد داشت و به اقتصاد سوریه کمک خواهد کرد.

روسیه آماده امضای توافقنامه اجاره بندر طرطوس به مدت 49 سال با دولت سوریه است؛ توافقنامه ای که به مدت 25 سال به صورت خودکار قابل تمدید است مگر اینکه یکی از طرفین پیش از پایان مدت مورد توافق لغو آن را اعلام کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسکو بندر طرطوس سوریه را برای نیم قرنِ قابل تمدید اجاره می کند

مسکو بندر طرطوس سوریه را برای نیم قرنِ قابل تمدید اجاره می کند