مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 31 فروردین 1398 ساعت 18:512019-04-20سياسي

برگزاری مراسم های احیای شب نیمه شعبان در قم


مراسم معنوی إحیای شب نیمه شعبان در جای جای استان قم و باشکوه تر از دیگر نقاط کشور برگزار می شود؛ چراکه بر اساس روایت امام صادق (ع)، احیای این شب پس از شب قدر، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، سالیانی است که فرهنگسازی برای برگزاری مراسم احیا در شب نیمه شعبان رنگ و بویی دیگر دارد و همین امر سبب شده تا مراسم های متعددی در جای جای ایران و جهان برای پاسداشت این شب نورانی برگزار شود.

این امر به ویژه با تأکید مراجع معظم تقلید قم همراه شده و آیات عظام، مؤمنان را به إحیای این شب فرا می خوانند و از آنان می خواهند تا این مراسم را با سه هدف مهم یعنی دعا و مناجات برای تعجیل در ظهور حضرت حجت ابن الحسن (ع)، تجدید بیعت با آن امام معصوم (ع) و همچنین کسب آمادگی بیشتر برای ورود به ماه ضیافت الهی دنبال کنند.

بر این اساس، استان و شهر مقدس قم، در پیشاپیش برنامه ریزی ها برای پاسداشت این شب قرار دارد و مجاوران حضرت کریمه اهل بیت (س) این افتخار را دارند تا از دیگر مؤمنان داخل و خارج از کشور نیز در این مراسم ها پذیرایی کنند.

اما آستان مقدس فاطمی (س) در قم یکی از مکان هایی است که شب زنده داران در آن، این شب مقدس را به صبح می رسانند مراسمی که در کنار سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی و مناجات خوانی جواد برزگر، شاهد برگزاری برنامه های متنوع قرآنی هم خ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برگزاری مراسم های احیای شب نیمه شعبان در قم

برگزاری مراسم های احیای شب نیمه شعبان در قم