مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 31 فروردین 1398 ساعت 04:002019-04-20فناوري

استفاده از ظرفیت سیستم کنترلی سامانه سنجش فرایندی در پیشران های هسته ای


هدف از ساخت سیستم کنترلی سامانه سنجش فرایندی به عنوان یک سیستم زیرساختی طراحی، ساخت، راه اندازی و تست یک سامانه محرک کنترلی با کاربری در راکتورهای هسته ای است اما یکی از مهم ترین تاثیرات و استفاده های این سیستم در زمینه پیشران های هسته ای است.

- استفاده از ظرفیت "سیستم کنترلی سامانه سنجش فرایندی" در پیشران های هسته ای هدف از ساخت "سیستم کنترلی سامانه سنجش فرایندی" به عنوان یک سیستم زیرساختی طراحی، ساخت، راه اندازی و تست یک سامانه محرک کنترلی با کاربری در راکتورهای هسته ای است اما یکی از مهم ترین تاثیرات و استفاده های این سیستم در زمینه پیشران های هسته ای است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، طراحی و ساخت سیستم کنترلی سامانه سنجش فرایندی از اقدامات مهم در راستای اجرای پروژه ای است که از سوی رییس جمهور مورد تأکید قرار گرفته و اجرای آن در صدر برنامه های راهبردی سازمان انرژی اتمی است.

این دستاورد در سیزدهمین سالروز ملی فناوری هسته ای رونمایی شد.

به گفته علی اکبر صالحی، استفاده از ظرفیت این سیستم در حوزه پیشران هسته ای، نویدبخش آغاز فصلی جدید در مسیر ارتقای سطح فعالیت های سازمان انرژی اتمی است.

یک راکتور هسته ای، نقش مکانیزم محرکه میله کنترلی وارد و خارج کردن تمام میله های کنترلی در ارتفاعی برابر ارتفاع قلب راکتور است و اینکه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استفاده از ظرفیت سیستم کنترلی سامانه سنجش فرایندی در پیشران های هسته ای

استفاده از ظرفیت سیستم کنترلی سامانه سنجش فرایندی در پیشران های هسته ای