مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 30 فروردین 1398 ساعت 09:002019-04-19سياسي

دیدار حناچی با شهردار و استاندار بغداد/ آمادگی برای ساخت مترو در عراق


شهردار تهران در سفری که به عراق داشت، با استاندار و همتای بغدادی خود دیدار و در زمینه مسائل شهری مشترک بین دو پایتخت و زمینه های همکاری تهران و بغداد گفتگو و تبادل نظر کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، شهردار تهران در دیدار با فلاح حسن الجزائری استاندار و ریاض العضاض رییس شورای استان بغداد از ظرفیت شرکت های ایرانی برای احداث مترو در عراق خبر داد و گفت: می توان این موضوع را از سوی کمیسیون های مشترک دو کشور پیگیری کرد.

حناچی در این دیدار که ایرج مسجدی سفیر ایران در عراق و شهربانو امانی عضو شورای شهر تهران هم حضور داشتند، افزود: بغداد یک کلانشهر است و کلان شهر ها معمولا مشکلات مشابهی دارند که ترافیک یکی از آنهاست.

شهردار تهران با بیان اینکه پربارترین راه هایی که برای رفع ترافیک توصیه می شود گسترش شبکه مترو است، عنوان کرد: در سال 66 عملیات احداث متروی تهران را عملاً آغاز کردیم و در حال حاضر 7 خط مترو تهران به بهره برداری رسیده است.

وی با اشاره به اینکه روزانه دو میلیون مسافر در مترو تهران جا به جا می شوند، گفت: ما برای این کار دیر شروع کردیم و باید قبل از انقلاب این حرکت آغاز می شد و ما ادامه دهنده آن بودیم.

شهردار تهران افزود: براساس قانون مصوب شورای شهر و برنامه ریزی های تهران تحقق هفت میلیون سفر را در برنامه کاری داریم که برای تحقق چنین م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیدار حناچی با شهردار و استاندار بغداد/ آمادگی برای ساخت مترو در عراق

دیدار حناچی با شهردار و استاندار بغداد/ آمادگی برای ساخت مترو در عراق