مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 30 فروردین 1398 ساعت 07:412019-04-19اقتصادي

توسعه آسیای مرکزی با اجرای طرح«یک کمربند یک جاده»


رییس مرکز مطالعات پساشوروی انستیتو روابط بین الملل روسیه گفت: طرح «یک کمربند یک جاده» عامل توسعه آسیای مرکزی می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، ایلینا گزمینا رییس مرکز مطالعات پساشوروی انستیتو روابط بین المللی روسیه در نشستی مطبوعاتی اظهار داشت: حضور کشورهای آسیای مرکزی در پروژه یک کمربند یک جاده منجر به ساخت کارخانه های صنعتی، ایجاد فرصت های جدید برای توسعه و اشتغال می شود که منطقه پرجمعیت آسیای مرکزی نیاز جدی به موارد مذکور دارد.

وی با اشاره به اینکه در تاریخ 26- 27 آوریل دومین دوره همایش بین المللی یک کمربند یک جاده در چین با حضور نمایندگان آسیای مرکزی برگزار می شود، تصریح کرد: کشورهای منطقه نیاز جدی به پروژه های حمل ونقلی از جمله جاده چین غربی- اروپای غربی ، راه آهن شمال- جنوب و راه آهن ترانس آسیایی در چارچوب ابتکارات بین المللی چین دارند زیرا این پروژه ها تمام کشورهای منطقه را به یکدیگر متصل می کنند.

این کارشناس خاطر نشان کرد: قزاقستان جاده ها را با تکیه بر منابع مالی ملی و سرمایه چینی ساخته و در حال حاضر برنامه های مشابهی را ازبکستان راه اندازی کرده است.

قرقیزستان و تاجیکستان به عنوان فقیرترین کشورهای منطقه جاده ها را با کمک وام های پکن می سازند ضمن اینکه تمام این پروسه ها قصد توسعه اقتصادی منطقه ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه آسیای مرکزی با اجرای طرح«یک کمربند یک جاده»

توسعه آسیای مرکزی با اجرای طرح«یک کمربند یک جاده»