مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 فروردین 1398 ساعت 17:302019-04-18پزشكي

40 هزار ایرانی مبتلا به بیماری های التهابی روده هستند


معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت با بیان اینکه بیش از 40 هزار نفر در ایران مبتلا به بیماری های التهابی روده هستند، گفت: در مرحله اول شیوع این بیماری در دو استان گیلان و مازندران بالاتر بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، رضا ملک زاده در آیین افتتاحیه کنگره سراسری بیماری های التهابی روده در رشت، با اشاره به علایم بیماری های التهابی روده اظهار کرد: اسهال مزمن که اغلب خونی و بلغمی است و بیش از شش ماه طول می کشد، از علایم ابتلا به این بیماری است.

وی علت بیماری های التهابی روده را یک بی نظمی در سیستم روده عنوان کرد و گفت: این بیماری بیشتر در دوره جوانی دیده می شود و خوشبختانه قابل علاج است.

رییس انجمن متخصصان گوارش و کبد ایران با بیان اینکه با تشخیص درست و به موقع و مصرف کامل داروهای تجویز شده، بیماران مبتلا به مشکلات التهابی روده مداوا می شوند، تصریح کرد: این بیماری ها در طی سی سال اخیر شیوع پیدا کرده است و بیش از 40 هزار نفر در ایران به این بیماری مبتلا هستند.

در مرحله اول شیوع این بیماری در دو استان گیلان و مازندران بالاتر بود.

وی تاکید کرد: اگر این بیماری ها به درستی تشخیص داده نشده و مداوا نشود، منجر به ناتوانی بیمار می شود و در نهایت سلامتی فرد را به خطر می اندازد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

40 هزار ایرانی مبتلا به بیماری های التهابی روده هستند

40 هزار ایرانی مبتلا به بیماری های التهابی روده هستند