مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 فروردین 1398 ساعت 10:162019-04-17بين الملل

انتقاد قانونگذاران آمریکایی از وتوی مصوبه ضدسعودی توسط ترامپ


«برنی سندرز» سناتور ارشد آمریکایی با انتقاد از اقدام «دونالد ترامپ» در وتوی مصوبه کنگره درباره قطع حمایت از ائتلاف سعودی در جنگ یمن گفت: «مردم یمن به کمک های انسان دوستانه نیاز دارند نه بمب های بیشتر».

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، اقدام رییس جمهور آمریکا در وتوی قطعنامه مصوب کنگره این کشور در خصوص قطع حمایت های واشنگتن از ائتلاف عربستان سعودی در جنگ یمن با واکنش و انتقاد چهره های مطرح کنگره آمریکا از قبیل برنی سندرز مواجه شده است.

دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا که کشورش از آغاز حملات ائتلاف به رهبری عربستان سعودی به یمن(ششم فروردین 1394)، انواع حمایت های نظامی، اطلاعاتی و سیاسی را به متجاوزان ارائه داده است، بامداد امروز چهارشنبه مصوبه کنگره که خواستار قطع حمایت نظامی این کشور از ائتلاف تحت رهبری سعودی در جنگ علیه یمن بود را وتو کرد.

این قطعنامه، 23 اسفند سال گذشته با 54 رأی موافق و 46 رأی مخالف در مجلس سنا و 15 فروردین سال جاری، با 247 رأی در برابر 175 رأی در  مجلس نمایندگان تصویب شد و کاخ سفید قبلاً تهدید کرده بود که ترامپ این مصوبه را وتو خواهد کرد.

ترامپ در بیانیه ای، قطعنامه مصوب شده در کنگره را تلاشی خطرناک و غیرضروری برای تضعیف اختیارات رییس جمهور به موجب قانون اساسی خوانده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقاد قانونگذاران آمریکایی از وتوی مصوبه ضدسعودی توسط ترامپ

انتقاد قانونگذاران آمریکایی از وتوی مصوبه ضدسعودی توسط ترامپ